زمینه مباحثات علمی در حوزه علمیه خراسان فراهم است


کد خبر :
299

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد و نماینده سابق مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: این از برکات حوزه علمیه خراسان می باشد که فضای بازی برای بحث های علمی در آن فراهم است.

دکتر سیدحسین فتاحی معصوم، استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد و نماینده سابق مشهد در مجلس شورای اسلامی، ضمن بازدید از غرفه های حوزه علمیه خراسان در بیست و چهارمین نمایشگاه پژوهش و فناوری گفت: طی بازدیدی که از مجموعه آثار داشتم دیدم کارهای خوبی شده که امیدواریم تلاش ها در کشور مورد استفاده پژوهشگران باشد.
وی با بیان این که در مباحث فقهی می بایست موضوعات به صورت سوال مطرح شود که اتفاقا بسیاری از مباحث فقهی را علما بحث کرده اند و بخشی از آنها نیز هم اکنون به صورت کتاب و مقالات در نمایشگاه عرضه شده است، تصریح کرد: این از برکات حوزه علمیه خراسان می باشد که فضای بازی برای بحث های علمی در آن فراهم است.
نماینده سابق مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان این که بحثی که امام راحل(ره) در قالب وحدت حوزه و دانشگاه می فرمودند در مشهد تحقق یافته است، خاطر نشان کرد: مسائل دانشگاهی و فقهی در حوزه علمیه خراسان مورد بحث و بررسی عالمانه قرار می گیرد و به دنبال آن کتاب های زیادی نیز به چاپ رسیده است.
فتاحی معصوم ادامه داد: می بایست این موضوعات در دانشگاه ها و مجامع علمی نیز مطرح شود تا دانشجویان و نیروهای جوان نیز با مبانی فقهی آشنا شوند و بتوانند در آینده کارساز شوند و این وحدت ادامه یابد.
وی با بین این که در دانشگاه نیز گروه های معارف باید به صورت موضوع بندی شده همپای حوزه با هم اندیشی ورود پیدا نمایند، خاطر نشان کرد: می بایست پژوهشگران دانشگاهی همپای اندیشمندان حوزوی، در قالب گفتمان های طرفینی دانشگاه و حوزه پیش بروند و راهکارهای عملی در این موضوعات ارائه کنند.
نماینده سابق مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان این که امیدواریم پژوهش های حوزه روزآمد شود تا بتواند در جامعه اثرگذارباشد و در کتابخانه منحصر نماند، افزود: امیدواریم برای مسائل فکری مستحدثه و مورد نیاز مردم نیز راهکارها و راه حل های خوبی ارائه شود تا جوانان با مبانی فقهی بیشتر آشنا شوند.


عضو شوید :

لینک کوتاه :
pajuhesh.hozehkh.com/?p=299

برچسب ها :

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

پر بازدید