مسئول اداره‌ی برنامه‌ریزی و ارزیابی پژوهش حوزه‌ی علمیه خراسان از فعالیت های جهادی این اداره در دور جدید فعالیت ها خبر داد.


کد خبر :
515

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، مسئول اداره‌ی برنامه‌ریزی و ارزیابی پژوهش با توجه به اهمیت جایگاه برنامه ریزی در پژوهش و همچنین نظارت مستمر بر فعالیت های صورت گرفته از فعالیت های صورت گرفته این اداره خبر داد.

حجت الاسلام یزدانی افزودند: مدیریت پژوهش و توسعه علمی حوزه علميه خراسان و اداره برنامه ریزی و ارزیابی پژوهش با توجه به وظایف ذاتی خود جهت برنامه ریزی و نظارت بر فعالیت های پژوهشی در اولین گام خود به ساماندهی نشریات پرداخته است که در این مدت فعالیت های مهمی در زمینه ایجاد و همچنین واسپاری نشریات انجام گرفته است که میتوان به نشریات آیینه تربیت اخلاقی، جستارهای دین و سلامت، آموزه‌های فلسفه و عرفان اسلامی، مطالعات اخلاق و تربیت، مطالعات کودک و نوجوان اشاره کرد که در دور جدید فعالیتهای این اداره تاسیس شده اند و ببیشتر آنها مجوزات مربوطه را دریافت کرده اند و یا در حال دریافت می باشند.
ایشان افزودند؛ مصباح الفقاهه، آموزه‌های حکمت اسلامی، جستارهای ادب عربی، پژوهش‌های اسلامی زن و خانواده و.. به مدارس و مراکز تخصصی واسپاری شده اند. که این حجم از واسپاری و تاسیس در مدت سه ماه بی نظیر تلقی می شود.
کاظم یزدانی تاكيد كردند؛ اگر بخواهیم آموزش در حوزه های علمی مبتنی بر پژوهش باشد به ناچار بايد پژوهش مبتني بر اصول و ساختار را معرفی کنیم و این مهم با هویت بخشی به طلاب در امر پژوهش ممکن است که در این زمینه با برنامه ریزی های صورت گرفته برای اولین بار انتخاب پژوهشگر سال حوزه کهن خراسان و اولین اجلاسیه پژوهشگران این حوزه برگزار خواهد شد.
ایشان افزودند؛ در بحث انتخاب پژوهشگر سال حوزه علمیه خراسان مراحل ثبت نام ، بررسی اثار و.. به انجامم رسیده است و به لیست کاملی از پژوهشگران رسیده ایم که به زودی طی مراسمی از این عزیزان به نحو شایسته ای با حضور مقامات کشوری و استانی تقدیر خواهد شد.
مسئول اداره‌ی برنامه‌ریزی و ارزیابی پژوهش اضافه کرد در برنامه ریزی های صورت گرفته در بحث هویت بخشی در امر پژوهش سعی شده است محور های مختلف شناسایی شود برای نمونه برای اولین بحث انتخاب کارمندان برتر پژوهشی مراکز حوزوی در دستور کار قرار گرفته است که کارمندان پژوهشی برتر شناسایی شده اند. در این زمینه فعالین پژوهشی، اساتید دروس پژوهشی و.. شناسایی شده اند که در اجلاسیه پژوهشگران حوزه علمیه خراسان تقدیر خواهند شد.
حجت الاسلام یزدانی گفت؛ شرکت پژوهشگران و اندیشمندان صاحب نام حوزه خراسان فراخوان انتخاب پژوهشگر سال حوزه علمیه خراسان بسیار بالاتر از سطح انتظار بود و در مدت 5 روز ثبت نام بیش از 700اثر از اساتید و پژوهشگران مطرح حوزه علمیه خراسان ثبت نام کرده اند که نوع خود بی نظیر بوده است.
ایشان تصریح کردند؛ از دیگر فعالیت های این اداره برگزاری مسابقه از خوانش تا پژوهش بود که برای اولین بار با محوریت نگارش طرح مقاله برای طلاب سطح یک و دو برگزار شده است که اصل چنین مسابقه ای تاکنون سابقه نداشته است که با استقبال طلاب مواجه شد.
مسئول اداره‌ی برنامه‌ریزی و ارزیابی پژوهش اضافه گرد ارزیابی مقالات مستخرج پایان نامه های سطح سه و چهار از دیگر فعالیت های این اداره بوده است که در مدت ابتدایی سال بیش از 100 مقاله مستخرج مورد ارزیابی قرار گرفته است.
ایشان تاکید کردند با همراهی و همدلی مدیر پژوهش و توسعه علمی حوزه علمیه خراسان سعی بر آن است قطار پژوهش به ریل خود بازگردد و ثمرات آن برای طلاب ملموس و قابل درک باشد.


عضو شوید :

لینک کوتاه :
pajuhesh.hozehkh.com/?p=515

برچسب ها :

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

پر بازدید