نشست علمی با موضوع انقلاب اسلامی و سیره ردیه نگاری بر امامیه در مرکز تخصصی دارالاعلام برگزار گردید.


کد خبر :
586

استاد حجه الاسلام والمسلمین غفوری نژاد ضمن اشاره به مجاهدت های حضرت امام خمینی ره به تاثیر انقلاب اسلامی بر مکتب اهل بیت علیهم السلام اشاره نمودند.

ایشان با تاکید بر تاثیرات انقلاب بر مکتب اهل بیت(علیه السلام)، به تبیین این تاثیرات پرداخت و افزود: از جمله تاثیرات انقلاب بر مکتب اهل بیت ، رشد عظیم و جدی مطالعات شیعی در مغرب زمین و محیط های غیر شیعی اعم از اهل سنت و مستشرقین می باشد . مقایسه آماری قبل و بعد از پیروزی نشان دهنده جهش قابل توجه در این مورد می باشد. همچنین به آمار کتاب هایی که در نقد مکتب تشیع نگاشته شده است اشاره و عنوان نمودند که هر زمان که شیعه به قدرت سیاسی رسیده است علمای مخالف شروع کرده اند به ردیه نگاری بیشتر بر علیه شیعه.
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب مشهد مقدس در ادامه به تاثیر ترویجی انقلاب بر مکتب تشیع اشاره و عنوان داشتند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با موج عظیم استبصار اعتقادی و سیاسی مواجه هستیم، افرادی که دارای مذهب اهل تسنن هستند اما مکتب سیاسی حضرت امام خمینی ره را به عنوان منش سیاسی پذیرفته اند .ایشان در ادامه به معرفی کتاب معجم المصنفات و الورود علی الشیعه الاثنی العشریه اشاره و توضیحاتی در مورد کتاب ارائه نمودند.
مرکز تخصصی وهابیت پژوهی دارالاعلام شعبه مشهد


عضو شوید :

لینک کوتاه :
pajuhesh.hozehkh.com/?p=586

برچسب ها :

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

پر بازدید