پر بازدید

نشست‌ها


علم بدون تقوا به رشد حقیقی نمی‌رسد

مدیر مجموعه‌های علمی حوزه علمیه خراسان تأکید کرد: علم باید همراه با تقوا و معرفت دینی باشد تا به رشد حقیقی بینجامد.

نقش محوری مدیران مدارس علمیه در تحقق منشور تربیتی و علمی

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، با اشاره به اهمیت تعامل، هم‌افزایی و تحقق منشور مقام معظم رهبری، بر مسئولیت ویژه مدیران مدارس در تربیت نیروی مهذب و کارآمد، احیای مدارس غیر فعال و ایجاد فضای تعاملی میان مدیران، اساتید و طلاب تأکید کرد و خواستار توجه مضاعف به شناسایی استعدادها، برنامه‌ریزی تخصصی و فرهنگ‌سازی تکریم اساتید شد.

مدرسه فجرانه به صورت علمی به آرا و اندیشه‌های امام(ره) می‌پردازد

معاون علمی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه مدرسه فجرانه مأموریت آن را دارد که به صورت علمی به آراء و اندیشه‌های امام بپردازد، نسبت به گسترش فعالیت‌های این مدرسه ابراز امیدواری کرد.

نشست علمی «موسیقی در ترازوی فقه تمدنی» در مشهد برگزار می‌شود

دفتر آیة الله جوادی آملی در مشهد با همکاری قرارگاه مکتب توحید، مرکز تخصصی تمدن اسلامی و مدیریت پژوهش و توسعه علمی حوزه خراسان، نشست علمی «موسیقی در ترازوی فقه تمدنی» را برگزار می‌کند. این نشست به بازخوانی ادلّه فقهی جواز استعمال آلات موسیقی با رویکرد تمدنی اختصاص دارد.

نشست علمی تخصصی«قوامیت مرد بر زن در اسلام (قضیه حقیقیه یا خارجیه) نقد گفتار کدیور»

مدرسه علمیه عالم آل محمد (علیه‌السلام) برگزار می‌نماید:

انقلاب اسلامی، امید مستضعفان را روشن ساخت

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه انقلاب اسلامی، نظام ۲۵۰۰ ساله طاغوت را سرنگون کرد، گفت: این نهضت عظیم، با رهبری امام خمینی(ره)، خط بطلانی بر سلطه‌گری قدرت‌های استکباری کشید و اسلام ناب محمدی را به جهانیان معرفی نمود.

امام خمینی(ره) تحول در اعتبارسنجی احادیث را پایه‌گذاری کرد

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان، قاعده «تجمیع ظنون» و نگاه تاریخی امام خمینی(ره) به احادیث را انقلابی در علم رجال و اصول فقه دانست و بیان داشت: امام با ارائه اصولی نوین در اعتبارسنجی روایات، مسیر تازه‌ای برای فقاهت و پژوهش‌های اسلامی گشودند.

مدرسه فجرانه با هدف ترویج اندیشه‌های امام خمینی(ره) به کار خود پایان داد

معاون علمی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه مدرسه فجرانه با محوریت مبانی فکری و علمی امام خمینی(ره) طراحی شد، گفت: این مدرسه تلاش کرد تا اندیشه‌های امام راحل را به طلاب نسل جوان انتقال داده و الگویی جامع برای نقش‌آفرینی در جامعه اسلامی ارائه دهد.

نشست علمی« رابطه نظر و عمل در تربیت اخلاقی از منظر امام خمینی ره» با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالله محمدی برگزار شد.

استاد نشست با اشاره به آیه«صِبۡغَةَ ٱللَّهِ وَمَن أَحسنُ مِنَ ٱللَّهِ صِبغَة» گفت: مبنای مکتب تربیتی امام رحمة الله علیه، بر توحید استوار است و هر آنچه را که تبیین می کنند با تکیه بر این مبنا است. وی افزود: یکی از مبانی مهم تربیتی امام «فطرتِ شوق به کمال، و فرار از نقص» است. و دین هم برای مدیریت این دو فطرت آمده است.

ضرورت بازخوانی و جریان اندیشه‌های فقهی و اصولی امام راحل(رض) در حوزه‌های علمیه

مدیر حوزه علمیه خراسان، در نشست اساتید دروس خارج این حوزه، بر ضرورت بازخوانی اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) و جاری شدن این اندیشه‌ها در حوزه علمیه تاکید کرد.