پژوهشگر سال حوزه علمیه خراسان؛ انتخاب پژوهشگر سال حوزه علمیه خراسان باید هر سال اتفاق بیافتد.


کد خبر :
780

خودتان را معرفی و سوابق پژوهشی تان را  اعلام نمایید

سیّد ابوالقاسم حسینی زیدی هستم
جانشین سردبیر در مجله «آموزه‌های فقه عبادی» ـ دانشگاه علوم اسلامی رضوی
مشاور علمی و ارزیاب مقالات در مجله «آموزه‌های حدیثی» ـ دانشگاه علوم اسلامی رضوی
مشاور علمی و ارزیاب مقالات در مجله «آموزه‌های قرآنی» ـ دانشگاه علوم اسلامی رضوی
مشاور علمی و ارزیاب مقالات در مجله «آموزه‌های فقه مدنی» ـ دانشگاه علوم اسلامی رضوی
مشاور علمی و ارزیاب مقالات در مجله«آموزه‌های فقه عبادی»ـ دانشگاه علوم اسلامی رضوی
50 مقاله علمی پژوهشی و علمی ترویجی و 2 کتاب و سابقه راهنمایی و مشاوره و داوری بیش از 20 پایان نامه و رساله در حوزه علمیه و دانشگاه
 
با توجه به اینکه بعنوان پژوهشگر سال حوزه علمیه خراسان انتخاب شده اید نظرتان در رابطه با اصل این نوع برنامه بفرمایید؟
قطعاً اصل برنامه بسیار مبارک و میمون است و بایستی در سالهای آینده هم ادامه یابد ولی نباید به تقدیر پژوهشگران برتر اکتفاء شود؛ بلکه باید از استادان و محققان و نیروهای شاخص در پژوهش حوزه حمایت ویژه شود تا استعدادها را از دست ندهیم. (باید برنامه متناسب برای جذب و نگه‌داشت و هدایت ایشان داشته باشیم)
 
مهمترین تجربه در توفیق پژوهشی خود را چه می‌دانید؟
در این زمینه باید به چند مورد اشاره نمایم:
1-علاقه و اشتیاق به موضوع پژوهش: علاقه شخصی به موضوع تحقیق می‌تواند انگیزه‌ای قوی برای پیگیری و پرداختن دقیق به پرسش‌های پژوهشی باشد.
2-مطالعه و تحقیق مستمر: یک پژوهشگر برتر همواره در حال مطالعه و بررسی آخرین منابع، مقالات و تحقیقات موجود در حوزه تخصصی خود است.
3-تعامل با اساتید و پژوهشگران دیگر: ارتباط و تبادل نظر با اساتید و سایر پژوهشگران می‌تواند منجر به ارتقاء دانش، دریافت بازخورد و ایجاد فرصت‌های جدید پژوهشی شود.
4-مهارت در روش‌های تحقیق: داشتن دانش و مهارت در استفاده از روش‌های تحقیق معتبر و موثر برای جمع‌آوری داده‌ها، تحلیل و استنتاج نتایج، نقش حیاتی در موفقیت پژوهش دارد.
5-صبر و پشتکار: فرآیند پژوهش ممکن است طولانی و چالش‌برانگیز باشد. صبر و پشتکار در مواجهه با مشکلات و ناکامی‌های احتمالی بسیار حیاتی است.
6-شرکت در همایش‌ها و کنفرانس‌های علمی: ارائه یافته‌های تحقیقی در همایش‌ها و کنفرانس‌های علمی می‌تواند فرصت‌هایی برای دریافت بازخورد، شناسایی و حل مشکلات تحقیق و ایجاد همکاری‌های پژوهشی فراهم آورد
اگر قرار باشد در امر پژوهش به نو پژوهشگران هدیه ای بدهید چه مطلبی را به آنها می دهید؟
اوّلاً مسیر پژوهش باید به صورت پله‌ای طی شود و گام به گام در مسیر پیش رفت و نمی شود که یک شبه از پله اوّل به پله دهم پرید؛ لذا از همه نوپژوهشگران درخواست می کنم که در ابتدا همین تحقیقهای کلاس را جدی بگیرند و به فکر چاپ آنها در مجلات درون مدرسه علمیه خود باشند. بعد از آن به ترتیب به فکر چاپ مقاله در مجلات تخصصی و سپس ترویجی و سپس پژوهشی باشند.
ثانیاً از مطالعه مقالات پژوهشی غافل نشود که با این مطالعه هم می توانند سطح علمی خود را بالا ببرند و هم با شیوه نگارش و قلم نوشتن مقالات پژوهشی آشنا می‌شوند.
شایان ذکر است مراسم انتخاب پژوهشگر سال حوزه علمیه خراسان 10 اسفند برگزار شد و حجت الاسلام و المسلمین حسینی زیدی پژوهشگر سال رتبه سه شده است.


عضو شوید :

لینک کوتاه :
pajuhesh.hozehkh.com/?p=780

برچسب ها :

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

پر بازدید